The Howls Are Not What They Seem
V2, V3, V5, V8
Urgent message from The Department of Art Investments

 27 SEPT – 3 OCT / 16:00-22:00


Apparatus 22 – same time, same space (Bourges), documentation

_
The Howls Are Not What They Seem
Instalație (metal, bandă video), mărime variabilă   
2017 – continuă | unică în seria Curtains to SUPRAINFINIT 

Având în vedere istoria cortinei ca mecanism ce acoperă și descoperă, The Howls Are Not What They Seem, lucrarea colectivului Apparatus 22 apare ca un obiect ce provoacă perplexitate. În mijlocul realului, instalația devine o membrană între văzut și nevăzut, un portal al imaginației către un alt tărâm.
Pe lângă gestul de dezvăluire / ascundere cuprins în semnificația obiectului, colectivul Apparatus 22 este fascinat de textura și de bagajul metaforic asociat benzii magnetice VHS. În SUPRAINFINIT, timpul este neliniar și narațiunea este un patchwork în continuă schimbare. Există infinite puncte de intrare și ieșire – fiecare fâșie de bandă strălucitoare inclusă în cortină reprezintă fragmente dintr-o multitudine de povești a căror interactivitate este dusă la extrem. 
Îmbibată de nostalgia unei epoci trecute când reprezentarea imaginilor era încă încorporată într-un suport fizic, banda magnetică VHS, învechită și inutilă este privită în lucrarea Apparatus 22 ca o arhivă internă de utopii cinematografice și devine proteză în procesul de imaginare a unui nou univers.

_
V2 / V3 / V5 / V8
Obiect (piele, text înscris cu laser, vopsit manual în alb) 
100 x 140 cm 
din seria Arrangements & Haze, 2017 
prin amabilitatea artiștilor și a Gallleriapiu (Bologna) 

V1, V3, V5, V8, patru lucrări de artă cu texte scrise de Apparatus 22 și gravate cu laser pe bucăți largi de piele, fac parte dintr-o serie mare mai largă intitulată Arrangements & Haze. Ele sunt o reflecție din perspectiva SUPRAINFINIT – un univers utopic pe care Aparatus 22 îl imaginează, articulează și îl dezvăluie începând din 2015. Arrangements & Haze explorează scenarii despre un corp radical în viitor în relație cu munca, tehnologia, spiritualitatea, ergonomia extremă și economia.
Pentru V1 – V8, colectivul a scris mai multe gânduri poetice, chintesențiale aflate într-o continua mișcare sinuoasă între visceral și digital, între plăcere și abuz și, cel mai important, între imposibil și ceva care este plauzibil doar prin intermediul imaginației radicale: de la preocupările etice aduse în discuție de linia ce ar putea demarca granița între utilizare și abuz în ceea ce privește o mașină-corp realizată special pentru plăcere (V2) la gândirea asupra corpului ca organizația ultimă care trebuie digitalizată (V3), de la gândirea despre muncă într-un viitor post-muncă (V8) până la idea că vocea ar putea să fie o tehnologie supremă pentru manipulare (V5).

_
Urgent message from The Department of Art Investments
Lucrare sonoră
Suprainfinit voice memos / loop 
11:30 min, 2020 
prin amabilitatea artiștilor și a Gallleriapiu (Bologna) 

Urmând cu fidelitate codurile de comunicare deja bine-cunoscute între SUPRAINFINIT și planeta albastră – memo-urile vocale – Munknown, șeful Departamentului de Investiții în Artă din universul utopic SUPRAINFINIT, trimite un mesaj urgent către toți colecționarii de artă despre o ofertă imposibil de refuzat.
Ca în toate ofertele, există bineînțeles și o chichiță: o condiție prealabilă ce presupune trecerea printr-un exercițiu de autoevaluare, indiferent dacă sunteți un colecționar nou sau unul legendar sau în orice altă etapă între cele două extreme. 
Lucrarea sonoră Apparatus 22 funcționează ca un instrument destul de ingenios și neașteptat pentru a examina practicile de colecționare de artă (etică, grijă pentru artiști, gust aventuros). De asemenea, se dublează perfect ca element ce poate declanșa un proces critic de autoexaminare atât pentru colecționari, cât și pentru iubitorii de artă

Vă invitam să luați un pix și o hârtie și să ascultați cu atenție maximă. Ați ciulit urechile?




Apparatus 22 este un colectiv transdisciplinar de artă, inițiat în ianuarie 2011, în București, de membrii actuali – Erika Olea, Maria Farcaș, Dragoș Olea – împreună cu Ioana Nemeș (1979 – 2011). Din 2015 colectivul activează între București, Bruxelles și SUPRAINFINIT, universul utopic imaginat de ei. 

Apparatus 22 se consideră un colectiv de visători, cercetători, activiști poetici și futurologi interesați de explorarea relațiilor complexe dintre economie, politică, studii de gen, religie, mișcări sociale și sistemul modei, cu scopul de a provoca teme de reflecție asupra societății contemporane. O serie de lucrări și proiecte foarte diverse – instalații, performanțe, text, ce includ referințe și experiențe din design, sociologie, economie și literatură – formează practica artistică a colectivului.

Lucrările Apparatus 22 au fost prezentate în numeroase expoziții în instituții si organizații precum: La Biennale di Venezia 2013, MUMOK, Viena (AT), Galeria de Arta Contemporană a Muzeului Brukenthal Brukenthal, Sibiu (RO), BOZAR, Bruxelles (BE), Museion, Bolzano (IT), Kunsthalle Wien (AT), Muzeul de artă Contemporană (MNAC), București (RO), KunstMuseum Linz (AT), La Triennale di Milano (IT), Académie Royale des Beaux-Arts de Bruxelles (BE), Akademie Schloss Solitude, Stuttgart (DE), TRAFO Gallery, Budapesta (HU), Futura, Praga (CZ), Ujazdowski Castle – Centre for Contemporary Art, Varșovia (PL), Salonul de Proiecte, București  (RO),  Onomatopee Eindhoven (NL), TIME MACHINE BIENNIAL OF CONTEMPORARY ART, D-0 ARK UNDERGROUND, Konji (BIH), Osage Foundation (Hong Kong), Progetto Diogene, Torino, (IT), Closer Art Centre, Kiev (UA), CIAP, Hasselt (BE), Barriera, Torino (IT), Art Encounters, Timișoara (RO), Suprainfinit Gallery, București (RO),  GALLLERIAPIÙ, Bolonia (IT), Lateral ArtSpace, Cluj (RO), Survival Kit festival, LCCA Riga (LV), Autostrada Bienniale Prizren (XK);  
performanțe la MAK, Viena (AT), Steirischer Herbst, Graz (AT), Stedelijk Museum în cooperare cu De Appel CP Amsterdam, (NL), Kunsthal Gent (BE), Yarat Academy, Baku (AZ), Württembergischer Kunstverein Stuttgart (DE), Drodesera Festival, Dro (IT), Villa Empain, Bruxelles (BE), SMAK Gent, (BE) etc.;  

Aparatus 22 activează și dincolo de spații instituționale, prin performanțe în spații publice, intervenții în spații private și alte forme hibride.